Les våre fullstendige salgsbetingelser her.
Salgsbetingelser
Våre alminnelige salgsbetingelser gjelder dersom annet ikke er skriftlig avtalt mellom partene.
Vi legger mye arbeid i å kvalitetskontrollere vår produksjon og våre produkter. Alle produkter blir kontrollert internt hos oss før de sendes ut til kjøper. Fra tid til annen oppstår det likevel feil eller mangler. Har vi levert mangelfullt produkt ønsker vi å utbedre dette på mest mulig hensiktsmessig måte. Samtidig er det viktig at du som kjøper er kjent med ditt ansvar for å kontrollere og varsle om mulige feil eller mangler.
Kjøpers ansvar
Slik går du frem for å forsikre deg om at dine garanti- og reklamasjonsrettigheter blir ivaretatt på best mulig måte:
- Ved bestilling: Kontroller alltid at ordrebekreftelse stemmer med bestilt produkt.
- Ved mottak av forsendelse: Kontroller alltid at forsendelsen er komplett og uten synlige skader på emballasje/produkt.
- Ved åpning av forpakning: Gjør en ny visuell kontroll av produktet når emballasje er fjernet.
- Ved montering: Oppdager du feil i forbindelse med montasje, avbryt montering og ta kontakt med oss.
- Når tatt i bruk: Skulle det dukke opp funksjonsproblemer etter at produktet er tatt i bruk, beskriv og dokumenter dette snarest mulig og ta kontakt med oss ihht pkt. «Garanti og Reklamasjon» under.
Transportskader
Det er viktig at alle forsendelser kontrolleres ved mottak, både for å avdekke eventuelle transportskader og for å kontrollere at leveransen samsvarer med fraktbrev.
Før du signerer på fraktbrevet er det derfor veldig viktig at du kontrollerer følgende:
- Riktig mottaker
- Riktig antall kolli
- At varer og emballasje fremstår hel og uten skader
Garanti og reklamasjon
All reklamasjon skal skje skriftlig og uten ugrunnet opphold. Synlige feil og skader må alltid reklameres på før produktet monteres. Når produktet er montert, har du også akseptert produktets tilstand. Pyrotec AS er ikke ansvarlig for omkostninger ved de- og remontering av produkter som er tatt i bruk/montert.
Har du kjøpt produktet via en forhandler, er det dit du i første omgang skal melde reklamasjonen.
Når du sender melding om reklamasjonssak, ønsker vi at du legger ved:
- Skiltnummer / ID. Dette finner du på produktet.
- Fakturanummer/ordrenummer.
- En beskrivelse av mangelens art og omfang.
- Hvem som har stått for montering, hvis produktet er montert.
- Bilder eller video av synlige mangler.
Reklamasjoner meldes pr epost til: [email protected]
Monteringsfeil
I tilfeller der reklamasjonen viser seg å gjelde feil montering, bortfaller også reklamasjonsrett på følgefeil av dette. Vi har eget servicepersonell som kan ta på seg montering og/eller utbedring av feilmontert produkt for kjøpers regning.